פיתוח תובנות של תפיסה מרחבית –  למידה והוראה של גאומטריה דרך קיפולי נייר

פיתוח תובנות של תפיסה מרחבית –  למידה והוראה של גאומטריה דרך קיפולי נייר

ד”ר ענת קלמר, ד”ר ג’וני אוברמן, מירי גולן \ מספר חזק יוני 2015

מאמר זה בא להציע שני כיוונים לתמיכה בהוראה ולמידה של גאומטריה. מהצד האחד, חיזוק האינטואיציות של הילדים לגבי המושגים הגאומטריים, באמצעות קיפולי נייר, מהצד השני, תמיכה במורים דרך תכנית מתוקשבת, עם אנימציות המשחררות את המורים מהצורך להיות מומחים באוריגאמי, ומאפשרות להם לפתוח חלונות להבנת המושגים ובניית עוגנים בנקודות קושי התכנית המתוקשבת, אוריגאמטריה כוללת הנחיות לגבי כל שלב של הקיפול תוך הדגמה דינאמית באנימציה. לצד כל בנייה, מפורטות שאלות לדיון עם התלמידים. על מנת להשיב על השאלות התלמידים צריכים לבדוק את הקיפולים בעבודתם בהקשר למושגים הגאומטריים.

https://www.b.origametria.co.il/wp-content/uploads/2016/05/anat-miri-jony.pdf

משוב מעמיתים

שדה חובה*

You must be logged in to post a comment.