פעילות בנושא: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר 1/5
-
-
לחלק לכל ילד שני ניירות אוריגאמי
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי, המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
הוראות קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה (בשני הדפים).
-
מומלץ לבקש מהילדים להניח קדקוד על קדקוד ואז להדק את הקפל בעזרת המושג ‘אצבע נוסעת על הקיפול’.
מומלץ להדגים רק עם הנייר שלך. מומלץ לא לגעת בנייר של הילד ולא לתקן ולא לסדר!
-
-
משימה קבוצתית: הילדים יצמידו את המלבנים, כך שתתקבל צורה דמיונית.
-
חשוב לאפשר לילדים לשחק עם המלבנים ולמצוא את הצורה הדמיונית שלהם.
-
-
משימה קבוצתית: כל ילד יביט על הצורה מכיוון אחר ויאמר למה הצורה דומה.
-
התמונה כדוגמה חשוב לאפשר לילדים ליצור צורות משלהם. חשוב לתת ביטוי לכל ילד. הפעילות מפתחת תפיסה מרחבית ודמיון.
-
-
שאלה לדיון: מנו את מספר הקדקודים של הצורה.
-
נבקש מהילדים למנות את מספר הקדקודים.
-
-
תשובה: מנינו 4 קדקודים.
-
נשיים את הצורה לפי מספר הקדקודים. מנינו 4 קדקודים לצורה קוראים מרובע. איזה מספר אני שומעת במילה מרובע.
-
-
שאלה לדיון: מנו את מספר הצלעות של הצורה.
-
חשוב שהילדים יעברו עם האצבע על הצלעות וישיימו את המצולע.
-
-
תשובה: מנינו 4 צלעות.
-
-
הוראות קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה. (לקפל בנייר אחד בלבד).
-
-
שאלה לדיון: בחנו את שני המלבנים, במה הם דומים? הסבירו
-
בבחינת שני המלבנים, חשוב להשתמש במושגים, ארוך וקצר (ולהמנע מהשימוש בגדול וקטן).
-
-
תשובה: המלבנים דומים, לשני המלבנים 4 צלעות. בשני המלבנים הצלעות הארוכות שוות בגודלן.
-
הילדים ישוו בין שני המלבנים. את מספר ואורכי הצלעות.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את שני המלבנים, במה הם שונים? הסבירו
-
-
תשובה: הצלעות הקצרות במלבנים שונות באורכן.
-
יש חשיבות להטמעת המושג ארוך וקצר, לרוב ילדים משתמשים במושג גדול וקטן דבר המקשה עליהם כשהם נדרשים לתאר ולהשוות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני הקדקודים כפי שמודגם באנימציה.
-
אין חשיבות לדיוק של הקיפול מומלץ לשים לב שהקיפול זהה לדוגמא באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני הקדקודים כפי שמודגם באנימציה.
-
אין חשיבות לגודל ודיוק הקיפול, ככול שהילדים יקפלו כך תשתפר רמת הדיוק שלהם על פי הבשלות המוטורית שלהם.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את שני הקדקודים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: נכניס אצבע לתוך הכיס כפי שמודגם באנימציה.
-
מומלץ לבקש מהילדים לצייר על הדמות שהתקבלה ולהחליט מהי הדמות. חשוב מאוש שהגננת לא תצייר על הדגם שלה.
-
-
כל ילד יעצב את הדגם שלו ויספר מהו התוצר הסופי.
-
בשלב זה מומלץ להציע לילדים טושים ולאפשר להם לעצב על פי דמיונם מהו התוצר. חשוב מאוד שהגננת לא תצייר על הדגם שלה. מומלץ לא לתת לילדים מדבקות של עיניים או כל מדבקות.
-
-
כל ילד יעצב את הדגם שלו
- נושא
מדידות: מדידות – השוואה ישירה – ארוך וקצר
- על הפעילות
בפעילות זו הילדים יכירו את המושג ארוך וקצר ויתנסו בהשוואת שני מלבנים שונים.