פסגה אשקלון א-ב \ ירושלים א-ב
מצולעים א
- מטרות הפעילות
- הילד ידע להבחין בין מצולעים שונים על פי מספר הצלעות או הקדקודים.
- הילד ישיים את הצורות.
פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
דפי משימות:
- שם הדגם
מפלצת דמיונית
מספר סידורי: 1002
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: צלע, קדקוד.
(במקרים שתלמיד אינו מקפל מדויק והמצולע השתנה בעקבות הקיפול, נשתמש בזה כיתרון ונבדוק את ההבדלים בין המצולעים של התלמידים).
מרובעים א
- מטרות הפעילות
- התלמידים יזהו את המרובעים על-פי מספר הצלעות.
- שם הדגם
מעבורת חלל. (שיעור זה נלמד בכיתות א וכיתות ב )
מספר סידורי: 1007
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המרובעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים.
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ ,
2 טושים בצבעים שונים ומודד