זוויות

ישרים מאונכים

ישרים מאונכים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.

  • שם הדגם
  • דג שוחה

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, צלעות.

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים- שיעור חזרה

ישרים מאונכים- שיעור חזרה

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.

  • שם הדגם
  • דג שוחה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, צלעות.

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית )  3/3

זוויות: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית ) 3/3

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יכירו את גודל הזווית לפי מידת הסיבוב.

  • שם הדגם
  • משחק העכבר המחפש את הגבינה.

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות שלישית בסדרה של 3 שיעורים, בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש, כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו נבקש מהתלמידים להוציא מהתיקיה את העיגול ואת העכבר, ונלמד לבחון ולזהות את מידת הסיבוב בזווית שונות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3

זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3

  • מטרות השיעור
  • פעילות הכנה להקניית מושג הזווית, העכבר ישמש אותנו ככלי עזר הנייר.

  • שם הדגם
  • עכבר

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות ראשונה בסדרה של 3 שיעורים בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו התלמידים יקפלו שני עכברים – אחד יכניסו לתיקייה ואת השני יקחו הביתה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: מדידות > זוויות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה