מצולעים
סיכום חקר המלבן ותכונותיו
- מטרות הפעילות
הכרת התכונות של המלבן.
- שם הדגם
קיפול ספר – מומלץ לשבוע הספר
מספר סידורי 5048
- רצף מומלץ
מומלץ לעשות בדיקת ידע על המלבן ממה שלמדו בכתה ד’.
- על השיעור
לסכם את כל התכונות של המלבן, השוואתו עם תכונות של מרובעים אחרים בפרט הריבוע. גם להתרגל לבטא תכונות בעזרת אותיות. ,גם בכתיבה וגם בדיבור.
- ידע נדרש
חקר מרובעים
- חומרים
שני ניירות בצורת A4
הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
- נושא הפעילות
מרובעים
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-014
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
- נושא הפעילות
מרובעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא המרובעים.
פירוק והרכבה: הריבוע
- נושא הפעילות
ריבוע
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-015
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה (עמוד 34).
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
הכנה לפעילויות בנושא הריבוע
- נושא הפעילות
ריבוע
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-016
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא: הריבוע
- נושא הפעילות
מרובעים – ריבוע
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא הריבוע.
פירוק והרכבה: המלבן
- נושא
המלבן
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-017
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
הכנה לפעילות בנושא:דגם דמיוני – המלבן
- נושא
ריבוע ומלבן
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מסםר סידורי:0-018
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק נייר אוריגאמי לכל ילד בגודל 15/15 ס”מ.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.
פעילות בנושא:דגם דמיוני – המלבן
- נושא
המלבן
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר ובתהליך הקיפול יחקרו את המלבנים.
פירוק והרכבה: ריבוע ומלבן – שונה ודומה
- נושא הפעילות
ריבוע ומלבן – שונה ודומה
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי 0-020
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.