פירוק והרכבה: ריבוע ומלבן – שונה ודומה

- נושא הפעילות
ריבוע ומלבן – שונה ודומה
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו נייר אחד למלבן ואת השני ישאירו כריבוע.
במהלך הפעילות הילדים יבחנו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן.
- שם הדגם
ללא דגם
מספר סידורי 0-020
- מטרות הפעילות
- הילד ידע להבחין בין מצולעים שונים על פי מספר הצלעות הקודקודים והזווית הישרה.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- רצף מומלץ
פעילות מקדימה מרובעים – פירוק והרכבה
הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א
פעילות מקדימה הריבוע – פירוק והרכבה
הכנה לפעילות בנושא: הריבוע
פעילות בנושא: דגם דמיוני – הריבוע
פעילות מקדימה המלבן – פירוק והרכבה
- שלבי הפעילות
הילדים יבחנו את השונה והדומה בין ריבוע ומלבן על ידי פירוק והרכבה.
- ידע נדרש
הכרת המצולעים, מרובעים והכנת המודד
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.