הכנה לפעילות בנושא: חקר וזיהוי מצולעים – ו

-
-
נחלק לכל ילד נייר אוריגאמי.
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי, המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד נגדי כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: מנו את מספר הצלעות של המצולע המסומן באדום?
-
לרוב זו הצורה בה מוצג המשולש דבר שיוצר תפיסות מוקדמות שגויות. בשלבים הבאים הילדים יזהו משולשים במנחים שונים.
-
-
תשובה: מנינו שלוש צלעות ולכן המצולע נקרא משולש.
-
מומלץ לשיים עם הילדים את המילה משולש עם מספר הצלעות. איזה מספר שומעים במילה משולש.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
מומלץ לא לגעת בעבודתו של הילד, לא לתקן או לסדר את הקיפולים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן בנקודה אדומה לנקודה האדומה כפי שמודגם באנימציה.
-
בכל שלבי הקיפולים יש להדגים את הקיפול הנדרש. ולציין את שלושת השלבים בפני הילדים: 1. להקשיב להוראה מבלי לגעת בנייר. 2. שלב ההבנה, שבו אנו מבינים את ההוראה. 3. ביצוע הקיפול.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד אל הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון:מנו את הצלעות של המצולע המסומן באדום איזה סוג מצולע התקבל.
-
-
תשובה: מנינו 3 צלעות ולכן המצולע נקרא משולש.
-
מומלץ לשיים עם התלמידים את המילה משולש עם המספר 3. איזה מספר אנחנו שומעים במילה משולש.
-
-
שאלה לדיון:מנו את הצלעות של המצולע המסומן באדום איזה סוג מצולע התקבל.
-
-
תשובה: מנינו 4 צלעות ולכן המצולע נקרא מרובע.
-
מומלץ לשיים עם התלמידים את המילה מרובע עם המספר 4. איזה מספר אנחנו שומעים במילה מרובע.
-
-
שאלה לדיון:מנו את הצלעות של המצולע המסומן באדום איזה סוג מצולע התקבל.
-
-
תשובה: מנינו 8 צלעות ולכן המצולע נקרא מתומן.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקודים למשולש קטן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון:מנו את הצלעות של המצולע המסומן באדום איזה סוג מצולע התקבל.
-
-
תשובה: מנינו 5 צלעות ולכן המצולע נקרא מחומש.
-
מומלץ לשיים עם התלמידים את המילה מחומש עם הספרה 5. איזה מספר אנחנו שומעים במילה מחומש.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן למשולש קטן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: מנו את הצלעות של המצולע המסומן באדום איזה סוג מצולע התקבל? הסבירו.
-
-
תשובה: מנינו 4 צלעות ולכן המצולע נקרא מרובע.
-
מומלץ לשיים עם התלמידים את המילה מרובע עם המספר 4. איזה מספר אנחנו שומעים במילה מרובע.
-
-
הוראת קיפול: לסובב את הקיפול כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: כל ילד יצייר את פני הכלב, כל ילד על פי דמיונו
-
חשוב שהגננת לא תצייר על הדגם שלה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הקיפול לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: מנו את הצלעות של המצולע המסומן באדום איזה סוג מצולע התקבל? הסבירו.
-
-
תשובה: מנינו 6 צלעות ולכן המצולע נקרא משושה.
-
מומלץ לשיים עם התלמידים הספרה 6. איזה מספר אנחנו שומעים במילה משושה.
-
-
הוראת קיפול: כל ילד יצייר את פני החתול על פי דמיונו.
אפשר גם שהילדים יחליטו על פי דמיונם מהו בעל החיים שנוצר. -
חשוב שהגננת לא תצייר על הקיפול שלה. אפשר לבקש מהילדים שימציאו גוף לבעל החיים הדו ראשי שיצרו
- נושא הפעילות
זיהוי וחקר מצולעים
- מטרות הפעילות
הילדים יחקרו וישיימו מצולעים שונים על פי מספר הצלעות.
הילדים יזהו משולשים שונים במנחים שונים.
- שם הדגם
ראש כלבלב- חתול – בעל חיים דו ראשי
מספר סידורי: 0-010-3
- יוצר הדגם
פול ג’קסון
- תיאור הפעילות
בפעילות הילדים יקפלו ויחקרו את המצולעים המתהווים במהלך הקיפול, בסוף הפעילות יתקבל ראש כלב וראש חתול.
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגאומטריה – מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
-
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.